သံေယာဇဥ္
အမွ်င္တစ္ခုဆိုေပမဲ့
ရင္ခြင္တစ္ခုကို
ကိုယ္စားျပဳတာပါ။
မင္းနဲ႔ကိုယ့္ရဲ႕
ေသသပ္လွပတဲ့
ခ်စ္ကမၻာငယ္ေလးကို
သူတစ္ခုတည္းနဲ႔
တည္ေဆာက္ထားတာေလ။
ကိုယ့္ရင္ထဲက ခံစားခ်က္ေတြကို
ဒီသံေယာဇဥ္ႀကိဳးတန္းေလးကဖန္တီးေပးသလို
မင္းရဲ႕လိုအင္ဆႏၵေတြကိုလဲ
သူ႔ဆီကပဲ
တဆင့္သိရတာေပါ့။
ခ်စ္သူရယ္
တစ္ခါတစ္ခါဆို
မင္းကို
နာၾကည္းဖူးတာေတြရွိခဲ့တယ္။
အဲဒီအခါမွာ
ဒီသံေယာဇဥ္ရဲ႕ေႏွာင့္ဖြဲ႕မႈေတြဟာ
ဒဏ္ရာေတြ မျမင္ရေပမဲ့
နာၾကဥ္တဲ့ေ၀ဒနာေတြက
ခံစားရခက္လိုက္တာကြယ္။
ခ်စ္သူရယ္
ခ်စ္သူနဲ႔ကိုယ္
အၾကင္နာေတြပိုလိို႔ခ်စ္ၾကမယ္ေနာ္။
ရင္ထဲကေ၀ဒနာေတြအတြက္
သံေယာဇဥ္ ေဆးတစ္စက္ေတာ့
ပက္ျဖန္းေပးပါလား။
တစ္သက္တာထာ၀ရ
ျပည့္၀တဲ့ခ်စ္ျခင္းေတြနဲ႔ေပါ့။
ရင္ထဲကေ၀ဒနာေတြအတြက္
ReplyDeleteသံေယာဇဥ္ ေဆးတစ္စက္ေတာ့
ပက္ျဖန္းေပးပါလား။
တစ္သက္တာထာ၀ရ
ျပည့္၀တဲ့ခ်စ္ျခင္းေတြနဲ႔ေပါ့-------
သံေယာဇဥ္ ေဆးစက္ပက္ျဖန္းေပးရေအာင္ေျပာေပးမယ္ ဘယ္သူလဲ ေျပာျပ
ခင္တဲ႔ sis jasmine
good...!!!.
ReplyDeleteဖတ္ရတာ အရင္အပုဒ္ေတြနဲ႔မတူဘူး..ပိုေကာင္းလာတယ္လုိ႔ခံစားမိတယ္...
ဒီလုိေျပာလို႔ ဆရာၾကီးေလသံနဲ႔လုိ႔မထင္လုိက္နဲ႔အံုး...
လမင္းကို ပုိျပီး ဖန္တီးမွဳေတြျမင္႔မားလာေစခ်င္တဲ႔ ဆႏၵမြန္နဲ႔ပါ..
ဒီတစ္ခါ စာလံုးေပါင္းလဲမွန္လာတယ္..ကဗ်ာေလးကလဲပိုေကာင္းလာတယ္...
fighting!!!.....အားေပးေနတယ္ေနာ္...
မုိးနတ္လဲ ကဗ်ာခ်စ္သူမုိ႔..ကိုယ္႔လို အျမဲအစဥ္တစိုက္ကဗ်ာေရးေနျဖစ္သူေတြကို
ေတြ႔ရင္ ေက်နပ္အားရမိတယ္....အားက်မိတယ္..ေလးစားမိတယ္...
မုိးနတ္လဲ ေကာင္းသထက္ေကာင္းေအာင္ထုဆစ္ေနပါတယ္....လမင္းေရ..
အားေပးလ်က္ပါ...ခင္တဲ႔...မုိးနတ္
အဲဒီအခါမွာ
ReplyDeleteဒီသံေယာဇဥ္ရဲ႕ေႏွာင့္ဖြဲ႕မႈေတြဟာ
ဒဏ္ရာေတြ မျမင္ရေပမဲ့
နာၾကဥ္တဲ့ေ၀ဒနာေတြက
ခံစားရခက္လိုက္တာကြယ္။
ေကာင္းလိုက္တဲ့ကဗ်ာေလး
တကယ္ခ်စ္တာပဲလား?
ReplyDelete* ခ်စ္တာနဲ႔ ေမတၱာဟာ တူသလုိနဲ႔ ကဲြျပားလွပါတယ္။
* ခ်စ္တာက သံေယာဇဥ္ကုုိ အရင္းခံၿပီး ေမတၱာကေတာ့ ျဗဟၼစုိရ္တရားကုိ
အရင္းခံပါတယ္။
* သံေယာဇဥ္ဟာ ပူေလာင္ေစတတ္ၿပီး ျဗဟၼစုိရ္ကေတာ့ ေအးျမေစတတ္ပါတယ္။
* ခ်စ္တာက ကုိယ့္အတြက္ျဖစ္ၿပီး ေမတၱာက သူမ်ားအတြက္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
* ပုိင္ဆုိင္ခ်င္တာ၊ ရယူခ်င္တာ၊ ထိန္းခ်ဳပ္ခ်င္တာ၊ မနာလုုိတာ၊ သဝန္တုုိတာ စတာေတြဟာ အခ်စ္ရဲ႕ သေကၤတ သေဘာေတြျဖစ္ၿပီး ႀကီးပြားေစခ်င္တာ၊ အႏၲရယ္ကင္းေစခ်င္တာ၊ ကုိယ္က်န္းမာ၍ စိတ္ခ်မ္းသာေစခ်င္တာ စတာေတြဟာ ေမတၱာရဲ႕ သေကၤတ သေဘာေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အခ်စ္နဲ႔ ေမတၱာဟာ အပူနဲ႔ အေအးလုိ ကြားျခားလွပါတယ္။
* ခ်စ္တာက တဏွာေပမေတြနဲ႔ ေရာယွက္ေနတဲ့အတြက္ ပူေလာင္ေစၿပီး ေမတၱာကေတာ့ အက်ိဳးလုိလားျခင္း သက္သက္ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေအးျမေစပါတယ္။
* တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ ေတြ႕တုန္းဆံုးတုန္း ခ်စ္ခင္ၾကျခင္းသည္ တစ္ခ်ိဳ႕ကအခ်စ္-ေဂဟႆိတေပမတဏွာကိုအရင္းခံၾကသည္။ တစ္ခ်ိဳ႕က ေမတၱာ-အျပစ္မလုိလားျခင္းကုိ အရင္းခံၾကသည္။
တကယ္စစ္မွန္ေသာ မိတ္ေဆြစစ္ကုိကား ခဲြျခားဖုိ႔ရန္ခက္ခဲလွသည္။ အမွန္စစ္မွန္ေသာ အေပါင္းအသင္းတုိ႔သည္ ေမတၱာ-ခြင့္လႊတ္ျခင္း၊ သည္းခံျခင္း၊ နားလည္တတ္ျခင္း-သေဘာကုိ အေျခခံတတ္သည္။
ထုိေမတၱာရဲ႕သေဘာသဘာ၀က-
(၁) တစ္ဖက္သူရဲ႕အက်ိဳးစီးပြါးကုိ ေရွးရႈက်င့္ႀကံျခင္း၊
(၂)ရန္ၿငိဳးကုိ ပယ္ေဖ်ာက္ႏုိင္ပီး ၿငိမ္းေအးျခင္းလကၡဏာရွိျခင္း။
(၃) သူတစ္ပါးတုိ႔ရဲ႕ စိတ္ခ်မ္းသာျခင္း၊ ႏွစ္သက္ျခင္းကိုသာ ျပဳလုပ္တတ္ၿပီး ေျဖာင့္မတ္မွန္ကန္စြာ ၾကည့္တတ္ျခင္း။(ဗုဒၶ)
* ေမ်ာ္လင့္ခ်က္မထားပဲ သူဘာပဲျဖစ္ေနေန။ ကုိယ္ကသူ႔ဆီမွ ဘာေမ်ာ္လင့္ခ်က္မွမလုိလား။ တကယ္လုိလားခဲ့သည့္တုိင္ အဲဒီလုိလားတဲ့ ေမ်ာ္လင့္ခ်က္ဟာ သူ႔အတြက္ပဲျဖစ္ရမယ္။ သူဘယ္လုိအဆင့္တန္းပဲျဖစ္ျဖစ္ နားလည္ေပးႏုိင္ရမယ္။ ခြင့္လႊတ္တတ္ရမယ္။ သူ႔ဆီက ေပးဆက္မႈကို ရသည္ျဖစ္ေစ၊ မရသည္ျဖစ္ေစ သူ႔အေပၚမွာသာမူတည္ေနရမယ္။ ကုိယ့္အတြက္မစဥ္းစား။ ကိုယ့္အတြက္မလုိလားဘူး။ သူ႔ဆီကေမ်ာ္လင့္ခ်က္တစ္ခုခု၊ ပုိင္ဆုိင္လုိမႈတစ္ခုခုကုိ မလုိလားဘူးလုိ႔စိတ္ထားႏုိင္ရမယ္။ သည္လုိေမတၱာမ်ိဳးကုိေတာ့ လုိခ်င္မႈ-ေလာဘ၊ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ပ်က္စီးျခင္းေဒါသ၊ အဆုိးအေကာင္းကုိမေ၀ဖန္ႏုိင္ျခင္း ေမာဟ-တုိ႔ လံုး၀ကင္းစင္ၿပီးေသာ အရိယာသူေတာ္စင္ဘုရား ရဟႏၱာမ်ားသႏၱာန္မွာသာ အၿမဲျဖစ္ႏုိင္သည္။
သာမန္လူမ်ား၏ လူနည္းစုသႏၱာန္မွာေတာ့ သည္ေမတၱာမ်ိဳးျဖစ္ေလ့ရွိၾကသည္။ သည္လုိေမတၱာမ်ိဳးကိုထားႏုိင္ေသာသူမ်ားလည္း ရွိၾကသည္။ သုို႔ေသာ္ သူတုိ႔သႏၱာန္မွာအၿမဲမျဖစ္ႏုိင္ၾက။ ရာထူးဂုဏ္သိမ္၊ ဥစၥာပစၥည္းပုိင္ဆုိင္မႈ မ်ားလာခ်ိန္ႏွင့္ အလြန္သည္းခံႏုိင္ခဲတဲ့အခ်ိန္၊အမွန္တကယ္အခက္ခဲေပါင္းမ်ားစြားနဲ႔ႀကံဳေတြ႕ရတဲ့အခ်ိန္မ်ိဳးမွာ အဲသည္လုိ ေမတၱာမ်ိဳးေပ်ာက္ကြယ္သြားတတ္သည္။ ၾကာၾကာထိမ္းမထား
ႏုိင္ေပ။
သာမန္လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားအတြက္ကေတာ့ မိမိကုိလည္းနားလည္ေပးႏုိင္တယ္ ၊ ခြင့္လႊတ္ေပးႏုိင္တယ္၊ အေနလည္းနီးစပ္ေနတယ္ဆုိရင္ မိတ္ေဆြအျဖစ္ေပါင္းသင္းတတ္ၾကသည္။
သုိ႔ေသာ္ လမ္းႀကံဳတဲ့အခါ ေစ်းမွာ ထမင္းေကၽြးရံုမွ်ျဖင့္ ကူညီေပးၾကျခင္းသည္ မိတ္ေဆြစစ္ကား ျဖစ္မလာႏုိင္ေသး။ မိတ္ေဆြစစ္ဟု မခဲြျခားႏုိင္ေသး။ မိမိကုိယ္ကုိက မိတ္ေဆြစစ္ဟုတ္မဟုတ္ကိုေတာ့ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဆန္းစစ္ၾကည့္ၾကမည္မဟုတ္ေပ။ သုိ႔ဆုိကာမူ မိမိကေရာ မိတ္ေဆြပီသသလားလုိ႔ ဆန္းစစ္ၾကည့္မိတဲ့အခါတုိင္း မိမိအေပၚမွာ ဘယ္အတုိင္းတာထိအႏြံတာခံ၊ ယံုၾကည္အားထားရတဲ့သူရွိေနၿပီလဲ ဆုိတဲ့ ျခားနားခ်က္အားျဖင့္ ခန္႔မွန္းႏုိင္သည္။
တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ ယံုၾကည္မႈသည္ ထုိသူတုိ႔၏ေနာက္ကြယ္တြင္ ပုိမိုထင္ရွားေၾကာင္း သက္ေသအျဖစ္ရွိရမည္။ ေနာက္ကြယ္မွာမိမိအေပါင္းသင္းႏွင့္ပတ္သက္လာလွ်င္ မိမိက မိမိရဲ႕အေပါင္းအသင္းအတြက္ အေကာင္းဆံုးကုိယ္စားျပဳျခင္းျဖစ္ေနရမည္။ သည္လုိဆုိ ေပါင္းသင္းျခင္းစစ္မွန္မမွန္ ခဲြျခားႏုိင္သည္။ တကယ္ခ်စ္တတ္သူအျဖစ္သတ္မွတ္ႏုိင္သည္။
ေရးသားသည္။ ။ ဒုခမံ ခမတိ၊ ဒုဒၵဒံ ဒဒါတိ၊ ဒုကရံ ကေရာတိ-အဂၤုတၱရနိကါယ္ေမတၱာသုတ္ပါဠိႏွင့္ A Friend in need is a Friend indeed -စားသားမ်ားကုိ အေျခခံလွ်က္ မိမိညာဏ္စြမ္းသေလာက္မွ်ေ၀လုိက္ရပါသည္။
ေမတၱာျဖင့္။ sonmothers@gmail.com